Rečnik
pojedinca govori kojem društvenom miljeu pripada
Čovek koji radi na sebi i koji drži do sebe, ne koristi nedopustive reči u svom vokabularu. Ne samo vulgarne, već i destruktivne zbog našeg mentalnog zdravlja i ličnog napretka, uspešne komunikacije, modelovanja i kreiranja sopstvenog modela ponašanja.
Niko se ne rađa elokventan. Elokventnost ne mora da znači da je neko akademik, već sposobnost biranja reči u izražavanju svog govora. Da bi se postigla govorna veština neophodno je mnogo čitati, još u detinjstvu. Znanje se nadograđuje kroz čitav životni vek. Bespotrebne informacije odbacujemo i primamo nove. Higijena uma. Retorika kao nauka o lepom govoru, nekada je bila sastavni deo obrazovanje. Razvijena još u antičkom periodu. Esperanto (jezik) potiče iz različitih jezika i pokazao se dobrim za međunarodnu upotrebu. U mojoj generaciji je imao značajnu pomoć u komunikaciji po Evropi. Ljudi koji imaju bogat fond reči izražavaju se akademski. Učenici viših razreda osnovne škole ne znaju značenje reči koje možemo čuti u svakodnevnom govoru. Izražena je upotreba žargonizama. Mladi imaju problem u poznavanju norme na svim lingvističkim nivoima... Zašto su deca ograničenog rečnika: Sve im je "kul", "ekstra", "super"... U Srbiji već decenijama obrazovanje nije na zadovoljavajućem nivou, za šta su odgovorni škola, nastavni planovi i programi, roditelji.
Čovek koji radi na sebi i koji drži do sebe, ne koristi nedopustive reči u svom vokabularu. Ne samo vulgarne, već i destruktivne zbog našeg mentalnog zdravlja i ličnog napretka, uspešne komunikacije, modelovanja i kreiranja sopstvenog modela ponašanja.
Niko se ne rađa elokventan. Elokventnost ne mora da znači da je neko akademik, već sposobnost biranja reči u izražavanju svog govora. Da bi se postigla govorna veština neophodno je mnogo čitati, još u detinjstvu. Znanje se nadograđuje kroz čitav životni vek. Bespotrebne informacije odbacujemo i primamo nove. Higijena uma. Retorika kao nauka o lepom govoru, nekada je bila sastavni deo obrazovanje. Razvijena još u antičkom periodu. Esperanto (jezik) potiče iz različitih jezika i pokazao se dobrim za međunarodnu upotrebu. U mojoj generaciji je imao značajnu pomoć u komunikaciji po Evropi. Ljudi koji imaju bogat fond reči izražavaju se akademski. Učenici viših razreda osnovne škole ne znaju značenje reči koje možemo čuti u svakodnevnom govoru. Izražena je upotreba žargonizama. Mladi imaju problem u poznavanju norme na svim lingvističkim nivoima... Zašto su deca ograničenog rečnika: Sve im je "kul", "ekstra", "super"... U Srbiji već decenijama obrazovanje nije na zadovoljavajućem nivou, za šta su odgovorni škola, nastavni planovi i programi, roditelji.
Нема коментара:
Постави коментар